Michael Frayn
HRUP ZA ODROM (komedija)
Režija: Aljaž Godec

IGRAJO

KATJA SVENŠEK Iva/ ga. Klokot
MATJAŽ GODEC Boris
DAMIJAN ZAGORŠEK Jurij/ Roger Trampelman
TANJA HAUPTMAN Maja/Vicki
POLONA AMBROŽIČ Nataša/ Belinda Brend
ROBI CAFUTA Gregi/ Filip Brend
JANA ŽERAK Saša
NEJC PEŠEC Timi
DORA LENART Kristina

Ostali sodelavci

MAJA ŽIGART scenografija
IVAN KOSTANJEVEC izdelava scene
TJAŠA VEDLIN šepetalka
MIHA NOVAK l luč, ton
MIHELA MEDVED grafična podoba tiskovin




Nenavadna komedija vam razkrije situacije med gledališko vajo in prikaže momente ljubezni, nevoščljivosti, obrekovanja ter živčne napetosti v času nastajanja gledališke predstave. Poda odgovore na vprašanja ali je dogajanje v zakulisju med predstavo zanimivejše kot dogajanje na odru. Ekskluzivno prikaže kaj sploh še ostane od predstave po letu dni, ko so igralci od medsebojnih zdrah že povsem naveličani drug drugega. Vse to, začinjeno z obilico situacijske komedije, duhovitih dialogov in ekstravagantnih karakterjev obeta nepozabno komedijo, do zdaj gledalcem skritih razsežnosti.

 

»O avtorju«

Angleški pisatelj, dramatik in prevajalec Michael Frayn se je rodil leta 1933. Sprva se je uveljavil kot novinar in kolumnist, zatem pa zaslovel s številnimi, tudi večkrat nagrajenimi dramskimi in proznimi deli. Za Vohune je prejel nagrado Whitbread za najboljši roman, z romanom Headlong pa se je leta 1999 uvrstil v ožji izbor za Bookerjevo nagrado.  Kljub bogatemu opusu smo ga pri nas doslej poznali le kot pisca gledaliških iger. S komedijo Hrup za odrom je leta 1982 v Londonu doživel veliko čast, saj je bila komedija razglašena za »najboljšo komedijo leta«. Tako so pri Evening Standard Award njegovo delo že tretjič razglasili za najboljše tega leta (pred tem leta 1975 komedijo Abecedni red in 1980 komedijo Make or Brake).

»Kako se je začelo«

Ideja za pisanje se je avtorju Michaelu Fraynu porodila, ko je v zakulisju nekega gledališča čakal svojega prijatelja režiserja, le ta je sedel v publiki in opazoval kako poteka igra, katero je režiral. Michael je ugotovil, da se prava komedija in zmešnjava odvija za odrom, ti dogodki so mu bili mnogo bolj komični kot dejanska igra odigrana pred občinstvom. Tako je nastal tekst za predstavo Noises off, v našem prevodu Hrup za odrom.

Kaj režiser Boris meni o svojih igralcih pred premiero:

IVA

»Perfektna….Teater je vložil precej truda, da jo prepriča, da sodeluje z nami. Konec koncev, gre za prvo damo komedije pri nas.«

JURIJ

»Ja, kaj naj rečem….Svoj posel obvlada, gledališko igro pozna do potankosti. Ampak se mi dozdeva, da ga je slava nekoliko spremenila. Ker spoštuje moj način dela, se odlično razumeva« 

MAJA

»Ona se je za predstavo angažirala zgolj zavoljo mene. Pozna moj renome in prejšnje ustvarjanje zato preprosto ni bilo variante, da bi vlogo odklonila. Menim, da jo je moj šarm še dodatno prevzel. Zelo natančna in odlična igralka, ki pa nima pojma o imrpovizaciji, žal«

NATAŠA

»Ena tistih, brez katere si študija predstave ne znam predstavljat. Skrbi za dobro voljo na vajah, zelo predana, usmerja ostale. Celo tekst od ostalih pozna na pamet. Neverjetno.«

GREGOR

» Hm…zna kar precej zatežit. Eden tistih igralcev, ki hoče poznat vsako  psihološko, biogrfsko in kaj vem katero še podrobnost o svojem liku. Saj ne, da mu jaz tega ne bi znal razložit, ampak zna bit naporno. Ne glede na vse, pa izvrsten v svoji vlogi, odlično prikaže degradacijo svojega lika. Vsa čast.« 

SAŠA

» Ja, zagotovo moj največji izziv v dozdajšnji karieri. Ampak človek jo preprosto mora imeti rad…Ne glede na vse pripetljaje, ki naj raje ostanejo skrivnost, karakter izpopolni do potankosti. Ne vem sicer ali zato, ker je takšna po naravi, ali kot igralka res tako zelo zažiga. Kakorkoli, nepozabna popestritev v času študija na predstavo«

TIMI – scenski delavec

» Res je, bil sem strog do njega. V času vaj smo 17 krat spremenili sceno, kar je bilo zelo naporno. Vedno je vse izdelal po mojih željah. Celo kot igralec je pomagal na vajah. Super dečko.«

KRISTINA – vodja predstave

» Kot vsak vodja predstave; nervozna, napeta…Ah, pa tega sem tako ali tako navajen pri vsaki predstavi. Na koncu vedno najdem način, da jih umirim – ne da bi se hvalil, ampak to so pa izkušnje.«